انجمن گیمرها

ساخت وبلاگ

در کنار حالت آنلاین فوق‌العاده‌اش، داستانی زیبا را برای نمایش رابطه یک پایلوت و تایتانش تصویر می‌کشد.

مطلب مرتبط

با انتشار نسل هشتم کنسول‌های سونی و مایکروسافت، هر یک از کمپانی‌ها به نوبه خود بازی‌های متنوعی را برای جلب نظر و توجه بازیکنان تولید و ارائه کردند. هر چند در جبهه‌ی سونی شاهد انتشار بازی Killzone Shadow Fall بودیم، با این حال،‌ گوریلا گیمز نتوانست تا نظر مثبت بسیاری از منتقدین و برخی از بازیکنان را دریافت کند. در جبهه‌ی مایکروسافت اما گروهی کارکشته در پشت پرده در حال مذاکره برای انتشار یک بازی انحصاری کنسولی قدرتمند بودند. استودیوی ریسپاون اینترتینمنت که به دنبال خروج جیسون وست و وینس زامپلا، دو مهره اسبق استودیوی اینفینتی وارد تاسیس شده بود، پروژه‌ای منحصر به فرد را با موضوع متفاوت تایتان‌ها و انسان‌ها در دست تولید داشتند. با رسیدن ثانیه‌ی آغاز عرضه بازی Titanfall، تشنگان بازی‌های اول شخصِ سرعتی با محصولی کاملا جدید آشنا شدند. تایتان فال آنقدری خوب بود که منتقدین دیدگاه‌ها و امتیازات بالا را لایق آن بدانند.

Titanfall 2 Zoomg

Titanfall 2، وقایع پنج سال بعد از اولین شماره را روایت می‌کند

این بازی داستان وقایع فرانتیر را روایت می‌کرد، جایی که ملیشیا و IMC به دلیل اختلافات پیش آمده در رابطه با اراضی فرانتیر با یکدیگر وارد نبرد شده و به کشتار یکدیگر می‌پرداختند. ارائه محیط‌های زیبا شامل ۱۵ نقشه آنلاین در کنار سیستم مبارزه‌ی سرعتی، باعث شد تا بازیکنان ساعت‌ها زمان خود را در میان نبردهای سهمگین تایتان‌ها و پایلوت‌ها سپری کنند. علی رغم وجود حالت کمپین آنلاین در بازی تایتان‌فال، روایت داستان در میانه نبرد باعث می‌شد تا در کنار نامفهموم بودن سخنان شخصیت‌ها، در حقیقت بازیکنان نتوانند درک صحیحی را از توضیحات داشته باشند. با وجود بخش چندنفره و روایت داستان در قالب کمپینی آنلاین،‌ بازهم بازیکنان آشنا به کمپین‌های داستانی به ویژه در دو مجموعه Battlefied و Call of Duty خواستار بخش داستانی به شیوه‌ای رایج بودند. هرچند این اتفاق هیچگاه رخ نداد. اکنون اما تیم بازاریابی ریسپاون پرونده‌های پیشِ روی خود را باری دیگر برای گرفتن بهترین تصمیم ورق زده‌اند. در کنار خارج شدن مجموعه Titanfall از قالب یک بازی انحصاری کنسولی، خالقان با استعداد و نقد پذیر ریسپاون تصمیم گرفته‌اند تا با کمپین داستانی آفلاین به رابطه میان تایتان‌ها و پایلوت‌ها بپردازند.

کمپین داستانی تایتان فال 2، نقطه عطفی در مجموعه تایتان‌فال محسوب می‌شود. برای نخستین بار با حسی عمیق به میانه رابطه پایلوت‌ها و غول‌های آهنی مرگبارشان می‌رویم،‌ در حقیقت برای نخستین بار درک می‌کنیم که انسان و تایتان چگونه می‌توانند در تعاملی با یکدیگر مشکلات را پشت سر گذاشته و در معنای کلمه به یکدیگر «اعتماد» کنند. داستان بازی با گفتگوی تای لاستیموسا (Tai Lastimosa) و جک کوپر (Jack Cooper)،‌ پیاده نظام ارتش ملیشیا آغاز می‌شود. جایی که کاپیتان لاستیموسا،‌ یک هدایت‌کننده کارکشته با دیدن روزنه‌هایی از استعداد جک کوپر تصمیم می‌گیرد تا به او آموزش‌ لازم برای پایلوت شدن و در حقیقت زنده ماندن در نبرد را بدهد. از همان ابتدا شاهد جشنواره‌ای از سلاح‌های مختلف هستیم که یک به یکِ آنها، از نظر طراحی فوق‌العاده هستند. چشم‌انداز محل آموزش آنقدری زیبا است که باید حداقل دقیقه‌ای را به تماشای آن بنشینید. با فراگیری اولین آموزش‌ها اکنون جک کوپر آماده آشنایی با یک تایتان است اما دریغا که با رسیدن اولین اخبار پیرامون ساخت سلاحی هولناک برروی تایفون، ملیشیا باید روغن‌کاری تایتان‌ها را تمام کرده و برای حمله و مقابله با ارتش قدرتمند IMC کشتی‌های فضایی را به پرواز در بیاورد.

Titanfall 2 Zoomg

برخلاف برخی شخصیت‌ها از جمله سارا و بلیسک که در شماره‌ی قبل با آنها آشنا شده‌ایم، جک کوپر شخصیتی کاملا جدید است. این پیاده نظام که آرزو دارد تا روزی پایلوت شود، در نهایت با ورود به سیاره تایفون و مرگ نابه هنگام لاستیموسا، فرصت هدایت یک تایتان قدرتمند را بدست می‌آورد. جایی که لاستیموسا به تایتان خود BT-7274 دستور می‌دهد تا جک کوپر را به عنوان پایلوت یا هدایت‌کننده جدید خود انتخاب کند. ریسپاون اینبار ترجیح داده تا داستانی کوتاه و مجزا اما زیبا را روایت کند.

تمرکز اصلی داستان بیشتر پیرامون رابطه جک کوپر و BT، تایتانی از کلاس ونگارد می‌گذرد و در جریان مراحل جک همواره با BT‌ راجع به موضوعات مختلف صحبت کرده و از او اطلاعت و جزئیات ماموریت را دریافت می‌کند. BT در حقیقت یک راهنما در نبود Lastimosa برای کوپر است و دیالوگ‌های میان آنها نیز هرچند در رابطه با ماموریت‌ها است اما از یک شوخ‌طبعی زیبایی پیروی می‌کند. نباید فراموش کرد که BT همان هوش مصنوعی آشنا در بازی‌های مختلف از تورینگ تست گرفته تا پورتال به حساب می‌آید که در این بازی در شمایلی متفاوت و البته هوشمند، به صورت مستقیم در طول مراحل و به ویژه نبردهای بزرگ نقش ایفا می‌کند.

همین تعامل BT و کوپر باعث شده تا او به عنوان یک پشتوانه صادق و قدرتمند قابل اتکا باشد. داستان خوب تایتان‌فال 2 اندوخته‌ای از جدیت، شوخ طبعی و البته درام است. در طول ۶ تا ۷ ساعت تجربه این بازی هرچند بیشتر درگیر گیم‌پلی سرعتی می‌شوید اما ریسپاون اجازه داده تا در میان‌پرده‌ها به داستان‌ مجموعه و نبرد میان IMC و ملیشیا توجه کنید. از بعد داستانی، نکته منفی را می‌توان کوتاه بودن آن بیان کرد. در مجموع شاهد ۹ مرحله هستیم که سازندگان می‌توانستند با کمی بیشتر کردن آن،‌ فضای بیشتری را برای آشنایی با شخصیت‌های دیگر بازی بدهند.

Titanfall 2 Zoomg

متاسفانه سازندگان تمرکز زیادی را برروی ویژگی پرش از روی دیوارها داشته‌اند

یکی از نکاتی که حالت تک‌نفره و چندنفره Titanfall 2 را قدرتمند می‌کند‌، گیم‌پلی روان آن است. پرش از روی دیوار و لیز خوردن برروی زمین باری دیگر به تایتان‌فال 2 برگشته و تقریبا بخش اعظمی از روند بازی را تشکیل می‌دهند. به صورت مکرر باید از روی دیواری به دیوار دیگر بپرید که البته گاهی از خود ‌می‌پرسید که چرا سازندگان تا این اندازه به موضوع پرش تکیه کرده‌اند. البته با وجود نبرد به دو روش پایلوت و تایتان،‌ مراحل دارای تنوع بالایی هستند. انبوه سلاح‌های بازی هرچند در حالت آفلاین قابلیت شخصی‌سازی ندارند اما به وفور در بازی یافت می‌شوند. ارتش IMC در کنار انسان‌ها از روبات‌هایی نظیر Stalker و تایتان‌های کوچکی با نام Reaper تشکیل شده است، با وجود هوش‌مصنوعی پایین دشمنان، با این حال حتی در درجه Normal هم به دلیل حضور پرشمار آنها احتمالا شما نیز چند باری کشته خواهید شد. البته تنها IMC نیست که در تایفون حضور دارد، حیوانات بومی این سیاره دور افتاده نیز خود چالشی دیگر هستند. حتی در خرابه‌های مرکز تحقیقاتی شاهد حضور این موجودات نامهربان هستیم که با سرعت و قدرتی بالا به سمت جک کوپر حمله ور می‌شوند.

قابلیت نامرئی شدن یا Cloak دیگر ویژگی‌ای‌ است که میراثی از اولین شماره بازی به شمار می‌آید. با استفاده از این توانایی و نزدیک شدن به پشت نیروهای IMC‌ می‌توانید با صحنه سینمایی زیبا گردن آنها را خورد کنید. متاسفانه تایتان فال 2 از عناصر مخفی کاری بی‌ بهره است و حتی قابلیت نامرئی شدن نیز به دلیل بلبشوی موجود در مراحل بیشتر برای فرار از دست ارتش IMC استفاده می‌شود تا انجام مراحل به صورت مخفی‌کاری. به همین دلیل گیم‌پلی این بازی شوتر در هرج و مرجی متداول به سر برده و همواره باید انگشت خود را برروی ماشه‌ی سلاح‌ نگه دارید. به شخصه انتقاد‌هایی به هوش مصنوعی پایین دشمنان دارم، ارتش IMC حرکاتی قابل پیش‌بینی دارند و دارای سرعت عکس‌العمل بسیار پایینی هستند.

Titanfall 2 Zoomg

ریسپاون می‌توانست با افزودن برخی المان‌های مخفی کاری حداقل باعث شود تا جک کوپر در سیاره‌ای ناشناخته و در میان انبوهی از ارتش IMC کمی هم مخفی کاری را در نظر بگیرد. اگر بخواهیم از این خرده گرفتن‌ها عبور کنیم Titanfall 2 به واقع بازی جذابی است. در نگاهی کلی، حالت تکنفره یک کلاس آموزشی عالی جهت ورود به حالت چندنفره محسوب می‌شود. این بخش دارای عناصری منحصر به فرد مانند تغییر در زمان است که با استفاده از دستکشی ویژه می‌توانید تا در زمان به گذشته و حال برگشته و دشمنان را در دو جبهه گذشته و حال از بین ببرید.

بخش دیگر حالت آفلاین را مبارزه به همراه BT تشکیل می‌دهد. BT که یک تایتان از کلاس ونگارد است، قابلیت استفاده از سلاح‌های مختلف را دارد. برخلاف حالت چندنفره که هر تایتان از سلاح و ویژگی خاصی بهره می‌برد، BT قادر است تا در طول مراحل با یافتن سلاح‌های مختلف از آنها در برابر سایر دشمنان استفاده کند. تنوع هر سلاح از لیزر و مقابله با حملات دشمنان گرفته تا استفاده از شمشیر، به خوبی طراحی شده و مبارزه با تایتان‌ها را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند. بخش داستانی همچنین شامل چند باس فایت یا غول آخر هم می‌شود که تنها در حالت تایتان با شما به مبارزه می‌پردازند، متاسفانه باس‌های بازی اصلا چالشی نبوده و نبرد با آنها بسیار آسان است. کمپین داستانی تایتان فال 2 علی‌رغم روایتی خطی، کوتاه بودن و وجود برخی عناصر تکراری مانند پرش‌های متداول از روی دیوار،‌ بازهم لذت بخش است و می‌تواند در نهایت حس لذت را در شما زنده کند.

بخش تکنفره و چندنفره این بازی شوتر اول شخص از نظر جلو‌های بصری و نورپردازی نیز بسیار زیبا طراحی شده است. توسعه‌دهندگان به خوبی به جزئیات گرافیک توجه کرده و با دقت بسیاری سلاح‌ها، دشمنان و محیط را خلق کرده‌اند. با توجه به سرعت بالای گیم‌پلی و پرش‌های متوالی برروی دیوارها، خوشبختانه با مشکلات گرافیکی از بُعد فنی روبرو نیستیم. چشم‌انداز تایفون و تنوع طراحی مراحل بسیار زیاد است که این موضوع توجه توسعه‌دهندگان به کمپین داستانی را نشان می‌دهد. در حالی که در یکی از مراحل شاهد سیاره‌ای متلاشی شده هستیم در جای دیگر موجودات بومی را می‌بینیم که در زیر مهتاب و هوای بارانی به پرواز درآمده‌اند. این چشم‌انداز زیبا زمانی که با محیط آخر‌الزمانی سیاره تایفون همراه می‌شود،‌ واقعا لذت‌بخش است.

انجمن گیمرها...
ما را در سایت انجمن گیمرها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5eliya180f بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 31 خرداد 1396 ساعت: 9:14